10 tips om je actie te promoten

Hoe beter je een actie promoot, hoe groter de kans dat je een mooi bedrag ophaalt voor kankeronderzoek. Met deze tips krijgt jouw actie meer aandacht.

1. Begin op tijd
Start zo snel mogelijk met het promoten van je actie. Hoe eerder je mensen je aan je weet te binden, hoe groter je opbrengst vaak wordt.
 
2. Meld je aan via het actieplatform
Via je actiepagina houd je mensen op de hoogte van jouw actie. Ze kunnen er direct doneren of een (sub)actie starten om jou te helpen. Maak direct een actiepagina aan.

3. Vertel je verhaal
Zorg dat je actie voor iedereen duidelijk is. Vul je actiepagina met je foto en verhaal. Geef antwoord op vragen als: Wat ga ik precies doen? Wat is mijn motivatie? Wanneer vindt mijn actie plaats? Wanneer is mijn actie geslaagd? Wat is mijn streefbedrag? Welk deel van de opbrengst gaat naar KWF? Hoe kunnen sponsoren helpen? Vertel het kort en bondig op je actiepagina.
 
4. Eigen omgeving eerst
Start met het werven van donaties in je eigen omgeving: collega’s, vrienden, kennissen, familieleden, klasgenoten, buren en leden van je sportvereniging. Geef ze informatie en de link naar je actiepagina. Deel ook al je vorderingen via social media en e-mail. Deze afbeeldingen kunnen je daarbij helpen.
 
5. Bied een tegenprestatie aan
Bied je sponsoren iets aan, zoals het vermelden van een bedrijfslogo in de updates op je actiepagina, in een aankondiging of persbericht. Of geef aan hoe de sponsor zich tijdens de actie kan presenteren, bijvoorbeeld met vlaggen of banners.
 
6. Plaats updates
Geef zo vaak mogelijk een update op je actiepagina en deel ze met je netwerk. Laat zien hoe de voorbereidingen gaan met een foto of video. Meld het als je een nieuwe grote sponsor hebt gevonden of als je een mijlpaal hebt bereikt, zoals de eerste €1.000 aan sponsorgeld.
 
7. Koester je sponsoren
Het is slim om mensen via social media te bedanken als ze hebben gedoneerd of op een andere manier hebben geholpen. Jouw actie komt zo via hun netwerk weer bij anderen onder de aandacht. In je bedankje kun je een link naar jouw actiepagina toevoegen.
 
8. Benader media
Aandacht in de media kan zorgen voor meer donateurs, deelnemers of bezoekers van je actie. Maak van te voren een persbericht en zoek uit wie je moet benaderen. Nodig pers op tijd uit en zorg dat een vaste contactpersoon de journalisten te woord kan staan.
 
9. Leg je actie vast
Leg je actie vast met tekst, foto's en filmpjes. Post alles op je eigen actiepagina en deel het via social media. Na afloop van je actie stuur je een persbericht naar de media, daarin vermeld je natuurlijk het bedrag dat je hebt opgehaald.
 
10. Rond je actie af
Stuur een bedankmail naar iedereen die jou heeft gesponsord. Neem in deze mail een link op naar jouw actiepagina, zodat iedereen het eindbedrag kan zien. Als je weet dat je nog een keer in actie komt, bijvoorbeeld over een jaar, meld dat dan direct!

Het is gelukt

De pagina wordt opnieuw geladen met de nieuwe lijst.

x

Nieuw team aanmaken

Kies een unieke teamnaam. Deze teamnaam bestaat al of is niet toegestaan.

Weet u het zeker?

Met deze actie verandert u de status van een of meerdere teamleden.

Oeps. Er ging iets mis!

Probeer het opnieuw. De pagina wordt opnieuw geladen.

x

Wijzigen
Gegevens
Het veld "Voornaam" is niet ingevuld
Het veld "Achternaam" is niet ingevuld
Het veld "Straat" is niet ingevuld
Het veld "Huisnummer" is niet ingevuld
Het veld "Postcode" is niet ingevuld
Het veld "Plaats" is niet ingevuld
Het veld "Geboortedatum" is niet ingevuld
Het veld "Telefoonnummer" is niet of niet goed ingevuld, max 10 cijfers
Het veld "E-mailadres" is niet ingevuld
Het opslaan van de wijzigingen is mislukt, probeer het later nog een keer