Wie zijn er betrokken bij de organisatie? Elke SamenLoop wordt volledig georganiseerd door lokale vrijwilligers, soms in samenwerking met ambassadeurs. We stellen ze aan je voor.

Bestuur

Henny, Harry, Femke en Annemarie

Secretariaat

Femke Heithuis en Annemarie Oude Nijeweeme

Kanker.. Een verschrikkelijke ziekte..

Allemaal hebben we wel mensen om ons heen die getroffen zijn door deze ziekte. Mensen die er tegen moeten strijden of helaas de strijd hebben moeten opgeven. Mensen die we nu moeten missen..

Toen we beiden hadden gelezen over de SamenLoop voor Hoop in de gemeente Tubbergen hoefden we dan ook niet lang na te denken. Hier wilden we ons wel voor inzetten.

Na de eerste bijeenkomst en de inspiratiedag in Staphorst werden we gevraagd het secretariaat op ons te nemen. Omdat het een behoorlijk karwei is, hebben we besloten om dit samen te doen. En we hebben nog geen moment spijt dat we ons mogen inzetten voor dit prachtige evenement.

Samen kunnen we dit!

Penningmeester / Commissie Financiën en Administratie

Harry Steggink

Ik ben Harry Steggink, woonachtig te Geesteren.

Na al behoorlijk wat vrijwilligersfuncties op het financiële vlak te hebben vervuld, denk je dat men je voor eventuele nieuwe bijbaantjes wel “links laat liggen”. Niet dus.

In de volle overtuiging dat de Samenloop voor Hoop Tubbergen vele inwoners van onze gemeente en personen van daarbuiten zal aanspreken,  hoop ik als penningmeester en voorzitter van de werkgroep financiën, samen met alle enthousiaste vrijwilligers, mijn steentje te kunnen bijdragen aan dit evenement. Een evenement van verbondenheid en betrokkenheid. Een evenement, waarbij menigeen een familielid of kennis in gedachten bij zich draagt.

Laten we hopen dat de Samenloop voor Hoop Tubbergen ertoe kan bijdragen dat het Koningin Wilhelmina Fonds met de financiële middelen van deze loop weer een stapje dichterbij komt deze vreselijke ziekte de wereld uit te helpen.

Wij zetten in ieder geval ons beste beentje voor ……

Commissie Teamwerving en Registratie

Commissievoorzitter: Margret Eppink

Mijn naam is Margret Eppink, ik ben verantwoordelijk voor de teamwerving en registratie samen met mijn fanatieke commissie leden. Wij gaan er met onze commissie voor zorgen dat er  heel veel teams worden benaderd en mee gaan doen met de Samenloop voor Hoop.

Onze commissie telt ongeveer 17 personen, we hebben uit bijna ieder dorp van de Gemeente Tubbergen een of twee aanspreekpunten, hij/ zij is ingezet als teamwerver, je mag hem/haar vragen omtrent  informatie,  teamregistratie en aanmelding van de Samenloop voor Hoop.

Als je je aanmeldt krijg je een berichtje van de KWF daarna krijg je van mij de benodigde informatie. Ik zal het aanspreekpunt voor iedere teamcaptain zijn. Als commissie houden we informatie avonden waar je met je hele team welkom bent.

Persoonlijk zijn wij als gezin geconfronteerd met kanker, dit heeft een enorme impact gehad,  en nog steeds is het altijd spannend bij de half jaarlijkse controles. De technieken operaties, chemo’s, bestralingen, nazorg en therapieën zijn zoveel verbeterd zodat kanker eerder kan worden geconstateerd. De nazorg van de behandelingen worden steeds professioneler en de overlevingskansen steeds groter.

Maar …. Om dit alles te realiseren  is  er geld voor nodig .. heel veel geld… voor onderzoek, preventie, en nazorg. Ik ben trots en blij dat ik op deze manier samen met alle vrijwilligers van de SLVH hier hopelijk een hele grote steen aan mag bijdragen.

Uiteraard kunnen we dit niet alleen. Om de SamenLoop voor Hoop Gemeente Tubbergen tot een succes te maken, hebben we ook jou nodig! Door mee te doen met SamenLoop voor Hoop strijd je mee tegen kanker én beleef je een leuk en hartverwarmend weekend. 

Samenlopen verbind, geeft hoop, kracht en gezelligheid.

Commissie Vrijwilligers

Commissievoorzitter: Pauline Mensink

SamenLoop voor Hoop was voor mij, tot op heden, totaal onbekend.

Tot ik op facebook een oproep voorbij zag komen met het verzoek om je aan te melden als vrijwilliger.

Iedereen heeft wel een familielid, kennis, vriend of vriendin die deze vervelende ziekte heeft gehad of op dit moment de strijd hiermee aan gaat.

Zodoende heb ik aangegeven dat ik wel wil helpen. Het is heel bijzonder dat we met zoveel mensen dit evenement weten te organiseren!

Onze commissie is verantwoordelijk voor de hopelijk VELE vrijwilligers

Voldoende vrijwilligers op de juiste dag, het juiste tijdstip op de juiste plaats is ons streven.

Ik kan mij niet voorstellen dat ons dit niet gaat lukken. Aan de inzet en het enthousiasme van ons zal het niet liggen. En als ik zo om mij heen kijk en hoor wil iedereen dat dit evenement in de Gemeente Tubbergen zal slagen.

Als commissie hopen we op voldoende vrijwilligers die een steentje willen bijdragen aan dit belangrijke evenement.

Commissie Sponsoring

Commissievoorzitter: Marianne Veurink

Nadat ik me heb opgeven als vrijwilliger kwam ik in de commissie sponsoring terecht, een commissie die zoals de naam doet vermoeden sponsoren zoekt om er in Tubbergen een onvergetelijk event van te maken.

We zijn met 6 leden in deze commissie en kennen allemaal wel van zeer dichtbij iemand die door kanker is overleden, er op dit moment tegen vecht of voor nu “schoon” is. Via mijn werk in de poliklinische apotheek kom ik dagelijks met kankerpatiënten of hun naasten in aanraking, de verhalen die je dan hoort grijpen je aan, je doet vanuit je professie al het mogelijke maar ziet ook dat de beschikbare behandelingen niet altijd voldoen of heel veel bijwerkingen geven; wat zou het mooi zijn wanneer hier een oplossing voor komt!

Via de samenloop hopen we veel geld op te halen voor dit onderzoek. In 2019 beginnen we met het benaderen van sponsors maar elke ondernemer die zich als sponsor aan dit evenement wil verbinden kan zich via de website opgeven. Laten we er samen een fantastische samenloop van maken!

Commissie Amusement

Commissievoorzitter: Anne Loohuis

Vorig jaar heb ik meegelopen bij de SVH in Oldenzaal, was toen al erg onder de indruk.

Iedereen kent wel mensen die deze vreselijke ziekte treft, en wat zij vervolgens moeten doorstaan.

Mijn vader, oudste en jongste zus, en nu een goede vriendin, allemaal zijn ze sterk, en dat willen wij met de samenloop onderstrepen:  Samen staan we sterk, en Hoop doet Leven .

Met onze  commissie organiseren we een prachtige invulling van het podium , en een goede vulling van de inwendige mens!

Commissie Catering

Info volgt zsm.

Commissie Ceremonies en Eregasten

Commissievoorzitter: Mariska Broekman

Wij hebben gekozen voor de commissie Ceremonies en Eregasten om zo dichtbij de mensen te mogen staan die vechten tegen kanker, gevochten en overwonnen hebben en mensen te gedenken die de strijd verloren hebben. Vanuit onze eigen ervaringen, persoonlijk, in familie of vriendengroep. Op deze manier willen wij met vele anderen samen beleven, meeleven, doorleven en vooral het leven vieren.

Er zullen 3 ceremonies plaatsvinden:

De openingsceremonie, waarbij we in het bijzonder de eregasten begroeten en hen laten weten en ervaren dat ze zich gedragen mogen voelen door vele mensen; door alle lopers en alle vrijwilligers.

De kaarsenceremonie, waarbij vele kaarsen zullen branden voor al die lieve mensen die zijn overleden; mensen die we missen. Maar ook voor mensen die nog vechten tegen kanker of een andere ziekte; mensen die we op deze manier licht, kracht en liefde willen toewensen. Het delen van verdriet en gemis, maar ook het delen van dankbaarheid voor vele mooie herinneringen en dat we ze gekend hebben staan centraal.

De slotceremonie, waarbij  we de samenloop gaan afsluiten; met delen van dankbaarheid en liefde en waarbij het bedrag wordt bekend gemaakt, dat behaald is met al die acties en het lopen van de samenloop met als doel: steeds dichter bij de droom: voor eenieder genezing mogelijk of voor eenieder een kankervrij leven.

Commissie Kinderloop

Commissievoorzitter: Miriam Wesselink

Tijdens de samenloop is er natuurlijk ook zeker aandacht voor kinderen, zij het op een andere meer op kinderen gerichte manier. Wij organiseren een loop voor de basisschoolkinderen van 24 minuten. Natuurlijk geld dit ook voor kinderen die speciaal onderwijs volgen.

Er zijn zeker kinderen die van dichtbij of misschien wat verder weg hun eigen ervaring met de vreselijke ziekte kanker hebben, zij zullen daar op hun eigen wijze mee omgaan en daarom willen wij voor hen een eigen kinderloop voor hoop organiseren. Deze loop zal op zondagmiddag 22 september plaats vinden. Het is de bedoeling dat de kinderen zelfstandig deze tocht kunnen lopen, dus dat ouders/verzorgers niet verplicht zijn om mee te lopen. Het zal plaatsvinden op hetzelfde terrein zodat ze er echt helemaal bij horen.

We gaan de kinderen persoonlijk benaderen over het hoe en wat over deze loop, we hopen dat we ze kunnen enthousiasmeren zodat ze samen of individueel acties kunnen bedenken, zodat ze hun eigen steentje kunnen bijdragen aan dit goede doel.

Mochten er nu veel tieners zijn die mee willen doen, dan hebben wij plannen om een heuse tienerloop op de zaterdagavond te organiseren. Hoe stoer zou het zijn om in het donker gezellig mee te mogen doen aan deze loop voor het goede doel.

Wij als organisatie zijn super enthousiast en hopen op een geweldige deelname!

Thea, Danaé, Karin, Miranda, Pauline, Kristel en Miriam.

Commissie Logistiek en Veiligheid

Commissievoorzitter: Leo Eppink

De reden waarom ik mij inzet voor de samenloop voor hoop is het feit dat ikzelf met deze verschrikkelijke ziekte te maken heb! In 2011 is er bij mij keelkanker geconstateerd en in 2015 is er bij mij een tumor in het hoofd ontdekt. Gelukkig hebben we tot nu toe alles onder controle (zij het met de nodige medicatie).

Dit is mede te danken door alle onderzoeken die worden gedaan, en deze mede ondersteund worden door het KWF vandaar dat ik me hiervoor graag wil inzetten!

Het bijzondere aan de Samen Loop Voor Hoop is het feit dat iedere deelnemer die meeloopt wel iets of iemand in de familie heeft die ook is getroffen door deze ziekte en dat we er samen voor gaan lopen om geld in te zamelen, zodat er meer onderzoek kan worden gedaan en daardoor meer hoop is om te overleven!

Onder het motto samen zijn we sterk en opgeven is geen optie!!

Ik heb zitting in de commissie Logistiek en Veiligheid en samen met nog 10 actieve commissieleden vormen we deze commissie.

We zorgen voor de veiligheid in en rondom de hele loop, maken een veiligheidsplan, maken een risico inventarisatie voor het evenement, regelen goede faciliteiten, daarnaast regelen we het hele evenemententerrein en alles daarom heen en coördineren alles wat betrekking heeft op de logistiek rondom dit evenement.

Commissie Marketing en Communicatie

Commissievoorzitter: Marre Groothuis

Wauw, wat een bijzonder evenement! Toen ik hoorde dat dit evenement volgend jaar zou plaatsvinden in de gemeente Tubbergen, heb ik geen moment getwijfeld! Dit wil ik helpen organiseren, zó bijzonder! Na de bijeenkomst in Staphorst ben ik nóg enthousiaster geworden!

Ook heb ik in mijn omgeving te maken met deze rotziekte. Het geeft mij een goed gevoel om mij daarom in te zetten voor KWF. Er is namelijk veel geld nodig om onderzoek te kunnen doen naar genezing van kanker.

Ik vorm samen met 5 andere vrijwilligers de commissie marketing en communicatie. Wij gaan er voor zorgen dat het evenement bij alle inwoners in en rond de gemeente Tubbergen onder de aandacht wordt gebracht. Dit gaan wij doen via kranten, social media, folders, posters, radioreclame etc. Jullie zullen de Samenloop vaak voorbij zien komen!

Volgt u ons al op Facebook en Insta?

Facebook: SamenLoop voor Hoop gemeente Tubbergen

Insta: samenloopvoorhooptubbergen

Het is gelukt

De pagina wordt opnieuw geladen met de nieuwe lijst.

x

Nieuw team aanmaken

Een teamnaam kan minimaal 3 en maximaal 75 karakters bevatten.

Er bestaat al een team met de naam . Een teamnaam moet uniek zijn. Probeer opnieuw.

Weet u het zeker?

Met deze actie verandert u de status van een of meerdere teamleden.

Oeps. Er ging iets mis!

Probeer het opnieuw. De pagina wordt opnieuw geladen.

x

Belangrijk: wijzig hier alleen gegevens van precies deze persoon. Een nieuwe inschrijving moet los ingeschreven worden. Een wijziging van team captain is op een andere manier mogelijk. Neem bij vragen contact op met het SamenLoop servicepunt. Wijzigen

Let op:
Wijzigen van gegevens alleen mogelijk als alle invoervelden m.u.v. van 'tussenv.' zijn ingevuld.

Gegevens samenloop

Gegevens deelnemer
Het veld "Voornaam" is niet ingevuld
Het veld "Achternaam" is niet ingevuld
Het veld "Straat" is niet ingevuld
Het veld "Huisnummer" is niet ingevuld
Het veld "Postcode" is niet ingevuld
Het veld "Plaats" is niet ingevuld
Het veld "Geboortedatum" is niet ingevuld
Het veld "Telefoonnummer" is niet of niet goed ingevuld, max 10 cijfers
Het veld "E-mailadres" is niet ingevuld
Het opslaan van de wijzigingen is mislukt, probeer het later nog een keer