Organisatie

Elke SamenLoop wordt volledig georganiseerd door lokale vrijwilligers, soms in samenwerking met ambassadeurs. We stellen ze aan je voor.

Voorzitter

Ik ben Sabine Driessen, voorzitter van de organisatie Samenloop voor Hoop gemeente Heusden in 2018. Ik woon in Nieuwkuijk samen met mijn man Cary en zoon Teun van 9 jaar en ik heb drie volwassen stiefkinderen; Roel, Imke en Koen. In het dagelijks leven ben ik psycholoog.

Bij de eerste samenloop voor hoop in de gemeente Heusden in 2015 ben ik door mijn buurvrouw Marjon uitgenodigd om me in te schrijven als eregast. Op dat moment was het voor mij heel confronterend dat anderen mij zagen als iemand die kanker heeft gehad. En hoewel dat natuurlijk ook zo is vond ik het heel moeilijk dat het zo werd benoemd. In plaats van eregast besloten we dat ik haar zou helpen de ceremonies die tijdens de Samenloop plaatsvinden mee vorm te geven. Die  maanden vóór de Samenloop waren zo bijzonder en intens dat het er voor heeft gezorgd dat ik mijn eigen ervaring heb kunnen verwerken en ik de Samenloop voor Hoop naast organisator ook als eregast heb mee mogen maken. 

Na deze ervaring was het voor mij duidelijk dat er een tweede Samenloop zou moeten komen en dat ik ook zeker in de organisatie zou stappen. Op 21 en 22 april 2018, drie jaar na de eerste Samenloop, gaan we weer 24 uur samen lopen voor hoop. 

Een Samenloop voor Hoop staat natuurlijk voor geld inzamelen voor onderzoek tegen kanker. Maar belangrijker nog is de saamhorigheid die het teweeg brengt. Samen 24 uur beleven, het donker en ook weer licht zien worden. Meeleven met hen die met kanker te maken hebben of hebben gehad. Er zijn voor diegenen die zijn achter gebleven omdat zij hun dierbaren hebben verloren aan kanker. En laten we daarnaast ook het leven vieren en hoop houden op een toekomst met minder kanker, met meer kans op genezing en een verbeterde kwaliteit  van leven voor patiënten.

Na het succes van de eerste Samenloop ben ik me ervan bewust dat de verwachtingen hoog gespannen zijn. Maar mijn doel is niet om de vorige te evenaren of zelfs te overtreffen, behalve dan als het gaat om die geweldige sfeer van toen. Als we er weer een bijzonder samenzijn van kunnen maken dan is het voor mij geslaagd!

Vice Voorzitter / Commissie Ceremonies

Mijn naam is Jacqueline van de Wiel-Klijn, ik ben getrouwd met Herbert en samen hebben we drie kinderen, Jesse, Pepijn en Onno.

 

In 2015, tijdens de eerste SamenLoop voor Hoop in de gemeente Heusden, mocht ik voorzitter zijn van dit mooie evenement.  Ik heb het ervaren als een bijzonder, warm, saamhorig evenement. Ik heb gezien hoe de gemeente Heusden paars kleurde, alle neuzen dezelfde kant op gingen, zoveel mensen hun schouders eronder zette om het een 24 uur te maken die men nooit meer zal vergeten.

Voor de 2e SamenLoop voor Hoop in de Gemeente Heusden heb ik gekozen voor de commissie Ceremonies. Ik ga met veel plezier een openings - kaarsen en slot ceremonie organiseren.

Daarnaast zal ik als vice voorzitter Sabine ondersteunen daar waar ik kan.

Ik heb er ontzettend veel zin in, we hebben weer een mooie organisatie bij elkaar gevonden.

Op naar een 2e SamenLoop in 2018!

Commissie Vrijwilligers

Wij Patricia en Inge zijn gevraagd om de commissie vrijwilligers te beheren voor de SamenLoopVoorHoop 2018!!

Heel graag dragen wij ons steentje bij aan dit evenement om geld in te zamelen voor nog meer onderzoek.

Na onze eerste ervaring in 2015 wilde zeker weer onze bijdrage leveren aan dit 24H evenement.

Lijkt het je leuk onze vrijwilliger te zijn meld je dan zo snel mogelijk aan. Want vele handen maken licht werk!!  

 

We zien jullie aanmeldingen graag tegemoet op :

vrijwilligers@samenloopvoorhoopheusden.nl

 

Groetjes Patricia en Inge

PR en Communicatie/ Website

Ik ben Selma Tinnebroek, getrouwd met Hans en samen hebben we een prachtzoon Magloire. Ik doe de Communicatie en PR van de komende SamenLoop. Ik ga proberen jullie van alle ontwikkelingen rondom de SamenLoop op de hoogte te houden via onze website, Facebook, Twitter, Instagram, kranten, tv etc.

De vorige SamenLoop ben ik samen met Jacqueline in het diepe gesprongen. We wisten niet wat ons te wachten stond. Maar wat was het een succes en wat voelde het goed! Wat heeft het veel gebracht! Wat heeft het me verrijkt! Blij eindelijk iets meer te kunnen betekenen in de strijd tegen die rotkanker. Mijn beide ouders hadden kanker. Wat was ik trots hun te kunnen vertellen dat we dit gingen organiseren en wat waren zij trotse en voor ons o zo belangrijke eregasten! 

De kers op de taart was voor mij wel dat ik tijdens de bijzonder mooie en indrukwekkende kaarsenceremonie mijn verhaal mocht doen en iedereen kon laten horen dat "Hoop dus echt doet leven....."

Vorig jaar september is mijn vader helaas toch overleden. Een week voor hij overleed hebben we het over de SamenLoop gehad. Hoe hij genoten had en wat voor indrukwekkend evenement het was. We spraken over een volgende SamenLoop. Dat hij die niet mee ging maken was duidelijk. Maar wat moest ik....zonder hem...??Huilend heb ik hem toen toch beloofd mijn steentje bij te zullen dragen, precies zoals hij wilde...

Ik vertrouw er ook op dat hij, samen met mijn schoonmoeder en heel veel andere lieve mensen van bovenaf mee zal genieten....✨✨✨

Het zal allemaal anders zijn, maar ik ga ook dit keer mijn uiterste best doen de hele gemeente paars gekleurd te krijgen. Alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. Er met zijn allen te zijn voor diegenen die het zo hard nodig hebben. De eregasten verwennen omdat zij en hun naasten dit zo hard verdienen. 

Met zijn allen opstaan tegen kanker en het leven vieren....doen jullie ook mee? 💜

 

"Maak er een mooi feestje van daarboven, dan dans ik iedere dag even met je mee!"

Secretaris

Hallo, mijn naam is Joyce Kooreman, getrouwd met Bas en woonachtig in Heusden. Met heel veel plezier werk ik als medewerker van het Educatieteam Jeugd voor de bibliotheek van de gemeente Heusden.

Net als bij de vorige Samenloop in 2015 zal ik me bezighouden met de secretariële werkzaamheden en zal ik ook weer helpen bij het organiseren van de Kinderloop. Mijn motivatie om deze keer ook weer mee te doen is eigenlijk wel ‘het steentje kunnen bijdragen’ aan de strijd tegen kanker. In 2015 waren mijn beide ouders nog eregasten. Afgelopen september is mijn vader helaas overleden. Mijn zus Selma, die dus ook in de organisatie zit heeft in haar introductie heel mooi verwoord wat kanker allemaal met mensen kan doen. Niet alleen met de mensen die zelf de kanker hebben, maar ook de dierbaren daar om heen. Ik sluit me daar dan ook helemaal bij aan.

De Samenloop zie ik als een evenement dat een gemeenschap samen kan brengen, met als doel ook wel dat mensen durven te praten over kanker. Dat men andere mensen die te maken hebben met kanker blijft ondersteunen en bijvoorbeeld niet uit angst iets verkeerd te doen opeens wegblijft.

Ik heb ontzettend veel zin in het organiseren en voorbereiden van deze loop. Het is gewoon geweldig om met een groep mensen te werken die allemaal voor hetzelfde willen gaan en net zo enthousiast zijn als ikzelf.

Commissie Eregasten

Ik ben Marjon Beekmans, ik woon samen met m'n man Michiel en onze twee kinderen Wies en Guus in Nieuwkuijk.

 

Bij de vorige Samenloop voor Hoop heb ik samen met Sabine, onze huidige voorzitter, de commissie Ceremonies gedaan. We hebben gelachen en gehuild, koffie-regel-ochtenden gehad, concerten bezocht, op gesprek geweest bij de loco burgermeester, en nog zoveel meer. Maar vooral genoten van wat die voorbereidingen ons allemaal bracht. 

Heel mooi om dit te hebben mogen doen, en bijzonder hoe een groep mensen een team werd! 

Een hele bijzondere ervaring om samen met dat team een Samenloop voor Hoop te organiseren wat voor veel heusdenaren een onbekend evenement was. Ze hebben ons op ons woord geloofd toen wij vol enthousiasme vertelde hoe mooi het zou gaan worden. 

En naar m'n idee geen woord van gelogen. Wat een evenement, wat een goede sfeer en wat een fijne mensen. 

Een weekend om nooit te vergeten... 

 

En nu gaan we weer ons best doen om zo'n onvergetelijk weekend te organiseren. Dit jaar ga ik zorgen voor onze eregasten, een hele eer.

Commissie Entertainment

Hoi ik ben Gerda Schapendonk, 44 jaar oud, getrouwd met Marcel Schapendonk en moeder van dochter Malou en zoon Pim en woonachtig in Drunen gemeente Heusden. Dit wordt mijn eerste SamenLoop voor Hoop die ik mee mag organiseren.  

Ik heb deze SamenLoop voor Hoop nu zelf al drie keer gelopen. Twee keer in Ammerzoden en een keer in Heusden. En op 10 en 11 juni loop ik hem voor de vierde keer en dan in Roermond. Waarom ik mee doe aan deze SamenLoop ? Omdat ik beide ouders aan deze verschrikkelijke ziekte heb verloren en ook meerdere vrienden. Helaas zijn er ook nog vrienden die deze ziekte moeten dragen en de strijd aan gaan om te overleven. Maar ook omdat ik iets wil doen voor anderen die het nodig hebben, maar vooral de samenhorigheid die er heerst in zo'n weekend. De rol die ik mag coördineren voor het weekend in april 2018 is het amusement gedeelte. En ik hoop dat wij jullie een weekend mogen geven welke voor iedereen als een mooie herinnering in ieder zijn leven mag bestaan. En zeker voor de mensen die deze ziekte moeten dragen en de naasten die ze dag in dag uit moeten ondersteunen. Dat ze er even niet alleen voor staan en dat ze de kracht krijgen die ze nodig hebben om door te gaan. 

 

Wil jij ook je bijdrage leveren aan de SamenLoop en van betekenis zijn in het entertainment programma? Mail me dan op amusement@samenloopvoorhoopheusden.nl

Commissie Logistiek en Veiligheid

Mijn naam is Theo. Ik ben gevraagd om de commissie locatiebeheer/logistiek te willen gaan doen voor de SamenLoopVoorHoop2018.

De vorige SamenLoopVoorHoop die werd georganiseerd in het land van Ooit in Nieuwkuijk heb ik vanaf de zijlijn meegemaakt. Daarom vind ik het leuk dat ik nu mijn paarse steentje kan bijdragen om dit mooie evenement mogelijk te maken!

Helaas is er nog heel veel geld nodig om nog meer onderzoek te kunnen verrichten om de ziekte kanker te kunnen bestrijden …

Samen met jullie zullen we gaan proberen om er weer een heel bijzonder en onvergetelijk evenement van te maken!

Op naar de SamenLoopVoorHoop2018!!

Commissie Kaarsenzakken

Mijn naam is Berna van den Dungen, ik ben 52 jaar, moeder van 2 volwassen kinderen en op dit moment oma van 1 kleinzoon en in juni verwachten we de 2e.  

Ik woon met mijn man in Thomashuis Nieuwkuijk samen met 9 mensen met een verstandelijke beperking die 365 dagen per jaar aan onze zorg zijn toevertrouwd.  Zij zijn ook de reden waarom ik gekozen heb om de commissie kaarsenzakken op me te nemen want dat is iets waar zij ook aan mee kunnen helpen.

De reden waarom ik me graag in wil zetten voor de Samenloop voor Hoop is omdat mijn vader op 32 jarige leeftijd kanker kreeg, we zijn toen als gezin door een heel diep dal gegaan en even leek het erop dat hij ons niet volwassen mocht zien worden maar gelukkig kwam hij er doorheen en hebben we hem nog 25 jaar mogen houden. Op zijn 57e kwam de kanker terug en heeft hij de strijd alsnog verloren. Hij heeft gelukkig het pad naar volwassenheid met  ons nog kunnen bewandelen en ook bijna al zijn kleinkinderen heeft hij mogen leren kennen. Dit gun ik iedereen en daarom vind ik onderzoek naar kanker heel belangrijk en wil ik me er graag voor inzetten.

In 2015 hoorde ik voor het eerst van de Samenloop voor Hoop. Ik speel bij toneelvereniging Kat, het Kuijks Amateur toneel en wij brachten het stuk The Calendar Girls op de planken , over een plattelandsvrouwen vereniging die uit de kleren ging om een kalender te maken voor de kanker stichting. Tijdens de repetities hoorden wij van de Samenloop en het paste zo mooi bij het stuk dat wij brachten. Wij besloten ook uit de kleren te gaan voor een kalender en die te verkopen tijdens onze uitvoeringsdagen. De kalender namen gretig aftrek en nog steeds fleuren wij menig Kuijks toilet op. We hebben met Kat ook een team samengesteld en we zouden geen toneelspelers zijn als we  die 24 uur niet in een rol zouden kruipen en zo hebben we ons op een leuke manier op de toiletten gestort en hebben daarmee ook nog veel geld binnen gehaald. Ik ben trots dat ik nu mee in de organisatie zit en dat er een team Thomashuis mee loopt.

Commissie Kinderloop

Mijn naam is Janet de Bonth. 

Ik ben getrouwd met Lucas de Bonth en we hebben 2 zonen Jelle en Jorg. 

Twee jaar geleden heb ik de Samenloop voor Hoop onverwachts mee gelopen. 

Mijn vader was toen pas overleden en op 18 april, toen de Samenloop was, was het ook zijn verjaardag. Dit was een hele speciale, emotionele dag voor mij. 

Nu hebben ze mij gevraagd om bij de Samenloop de Kinderloop te gaan organiseren en ik heb daar heel veel zin in!

Op naar een mooie Samenloop voor Hoop 2018! 

Penningmeester

Tijd om mezelf aan jullie voor te stellen. Mijn naam is Angelique van Kessel. Met mijn gezin woon ik in Nieuwkuijk, en heb mijn paarse hart verloren aan de SamenLoop. Net als bij de vorige editie ben ik de penningmeester  van SamenLoop voor Hoop Heusden.  Wat was ik trots, toen ik aan het einde van het evenement de cheque kon onthullen! Trots op het evenement, de organisatie, maar bovenal trots op wat alle teams en deelnemers samen hadden bereikt. Namens onze SamenLoop mocht ik een eindbedrag van € 101.009,00 overmaken naar KWF. Geld dat heel hard nodig is voor onderzoek. 

Ik ben ervan overtuigd dat we  op 21 en 22 april 2018 wederom een geweldig evenement gaan beleven, met vast weer een prachtig eindbedrag. Daar gaan we met z’n allen voor!

Het is gelukt

De pagina wordt opnieuw geladen met de nieuwe lijst.

x

Nieuw team aanmaken

Kies een unieke teamnaam. Deze teamnaam bestaat al of is niet toegestaan.

Weet u het zeker?

Met deze actie verandert u de status van een of meerdere teamleden.

Oeps. Er ging iets mis!

Probeer het opnieuw. De pagina wordt opnieuw geladen.

x

Wijzigen
Gegevens
Het veld "Voornaam" is niet ingevuld
Het veld "Achternaam" is niet ingevuld
Het veld "Straat" is niet ingevuld
Het veld "Huisnummer" is niet ingevuld
Het veld "Postcode" is niet ingevuld
Het veld "Plaats" is niet ingevuld
Het veld "Geboortedatum" is niet ingevuld
Het veld "Telefoonnummer" is niet of niet goed ingevuld, max 10 cijfers
Het veld "E-mailadres" is niet ingevuld

Contactpersoon bij noodgeval
Het veld "Contactpersoon" is niet ingevuld
Het veld "Telefoonnummer contactpersoon" is niet ingevuld of niet goed ingevuld, max. 10 cijfers
Het opslaan van de wijzigingen is mislukt, probeer het later nog een keer